Ben ... Değilim ve Sakat Ninnisi

Cheryl Mary Wade'in "I am not one of the" ve "Cripple Lullaby" adlı çok önemli iki şiiri...


"Bu şiir tüm sakat kızkardeşlerime, sokak ve sahnelerdeki aktivistlere, Karen Thompson'sız milyonlarca Sharon Kowalskis'e, aydınlanmış toplumların çukur, dolap ve kurumlarındaki tüm kız ve erkek kardeşlerime adanmıştır"

Ben ... değilim

Ben "fiziksel güçlükten mustaripler"den değilim...

Ben gözünüze yumru elle sokulan çomağım,
Ben Yarık dille Fransız öpücüğüyüm,
Ben korkularınızın atölyesinde dikilen bir ortopedik ayakkabıyım.

Ben "farklı yetenekleri olanlar"dan değilim...

Ben tedavisiz bırakılan milyon bebeğin mezar taşıyım.
Almanya, Tiergarten'da toplu mezardaki kemiklerden yapılmış bir ikonum.
Ben battaniye altına gizlenen çürümüş bacaklarım

Ben engelsiz engellilerden değilim

Ben yeşil gözlü bir kara panterim boydan boya yaralı
Ben süt beyaz bir tahta kalas uyluğu alaya alan dantelli pembe külodum.
Ben Kötü Gözler'im.

Bölünen ilk hücreyim ben,
Konuşan çamur
Ben Havva'yım Ben Kali'yim
Hiç Hareket Etmeyen Dağım
Hep Buradaydım Hep burada olacağım
Kötürümüm ben,
Pis Sakat,
Ben Deli Kadınım,
Ben Leziz Kadınım

Sakat Ninnisi

Ben camdan (kemik) parıltıdaki takım elbise içinde entrikacı dişi tilkiyim
Ben göte vurulan bir tekmeyle ölümden daha kötü bir kaderim

Ben rüyalarda flört ettiğin karabasanım,
açıkça kanıtlıyorum çünkü: göründüğü gibi değil.

Ben bir fısıltıyım, Ben bir kalp atışıyım, Ben "o kaza"yım, ve bir elveda
Ölmek için bir neden, olmadığım şeylerden biri.

Ben manikürlü sokağınıza giden yoldaki evsizim
Ben Akşam Dergisi'nde Haftanın Süper-sakatıyım.

Ben kapı eşiğinde besleneceği yanılsamalardan yoksun kızım,
Ben kemoterapideki çocuğum, kim demiş hayat adil diye

Ben bir fisıltıyım, Ben bir kalp atışıyım, Ben "buna intihar diyebiliriz"im, ve bir göğüs geçirmeyim
Ölmek için bir neden, olmadığım şeylerden biri.
Ben azaplı gözleriyle bir poster çocuğuyum
Ben buz üstünde kayıp giden bir eskiçağ kalıntısıyım

Ben bilirsiniz şu cadde kızlarındanım, sıskalıktan ölen
Ben Cheshire Kedisi'nin sırıtışından tüm geriye kalanım

Ben tekerlekli sandalyeli sporcuyum, ben ölü doğan her 'Baby Doe'yum
Ben yeryüzünün son volkanıyım, ve patlamaya hazırım

Ben bir fısıltıyım, Ben bir Kalp Atışıyım, ben bir soykırımdan sağ kalanım, ve Niçin?
Ölmek için bir neden, olmadığım şeylerden biri.

Ben ölmek için bir neden değilim.

...

[haphaes'e teşekkürle].

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder