Sihirli Değnek

Sihirli Değnek

Lynn Manning

Şip şak dönüşebilen sıradışı sanatçı,

Tak diye açıyorum katlı beyaz bastonumu,

ve siyah adamdan kör adama dönüşüyorum,

tek bir hareketiyle bileğimin.


Akıl sır almaz bütüncül bir değişim bu-

Tanrı vergisi yeteneğiyle, Amerika'da potaların hakimi,

basketbol ustasından,

Tanrı vergisi yeteneğiyle, anlık esinle liste başı besteler tıngırdatan,

gerizekalı besteci-dehaya;

Gözlerinin yerinde ölüm, sosyopat sokak çetecisinden,

her şeye vakıf ruhuyla ermişe;

Tecavüze eğilimli kadın düşmanından,

mahsun ve mahrum zavallı küçük çocuğa;

Devlet yardımı sömüren pezevenkten,

sakatlıkla malul sefile;

Ve "beyaz adamın omuzlarındaki yük"ten

herkesin omuzlarındaki yüke.


Bu her zaman akıl sır almaz bütüncül bir dönüşüm,

İnsanın lanetlediğinden, Tanrının lanetlediğine olsun,

ayetlerin lanetlediğinden Tanrının gazabının işaretine olsun;

son biçimim benim seçimim olmuyor hiçbir zaman;

ben sadece değneğimi savuruyorum;

Sihirbaz olan sizsiniz.

...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder