Yolunuzdayım

Belki biraz uzaklardan ama, bu çeviri de metrobüs yolunu kapayan tekerlekli sandalyeli sakatlara...

Yolunuzda Laura Hershey

Biraz çekilebilir misiniz, diye soruyor garson,
kibarca tabii ki,
yolu kapıyorsunuz da.
Bilindik bir rica, benim güvenilir tekerlekli sandalyem, sadece bir ket, meşgullerin önünde bir engel,
her yolda peşimden sürüklediğim hantal bir bariyer
ve park ettiğinde
sadece katılmak istediğim
yaşamı
durduran
ya da en azından yavaşlatan şey; fazladan bir mobilya
zaten aşırı dolu mekanlarında
lokantaların, barların, tiyatroların.


Genellikle
isteklere boyun eğip,
köşeye çekiliyorum
yana dönüyorum
tekerlerimi yan çeviriyorum
yolu açmak adına
soruyorum, kibarca tabii ki,
böyle iyi mi?

Yolu kapıyorum
niyet etmeksizin
affedersiniz,
özür diliyor
ve yoldan çekiliyorum.

Ama bugün değil.
Bugün içimden gelen,
derin, dirençli sesi
dinliyorum;
ısrar ediyor:
böyle bir güç
boşa harcanmamalı.


Ben tek başıma bu kadar sorun olabiliyorsam,
bu kadar sık kapayabiliyorsam yolları,
Garsonlarda neden olabiliyorsam o derece bir endişeye
konser salonlarında böylesine bir dehşete
bakkallarda böylesine bir paniğe
hayal et, bir düzine
veya iki düzine
veya üç yüz
sandalye kullanıcısı
ne derece çileden çıkarır
insanları
ihtiyaçlarımızı görmezden
taleplerimizi duymazlıktan gelen
ve haklarımızı tanımayan insanları.
Sadece hayal et!

Ya da daha iyisi, bana bak şimdi!
Ben bu kapı eşiğini kaparken bak, tekerlerimi sıkıca sabitlemiş,
frenlerimi kitlerken bak!
Hayır, diyorum benim geleceğimle ilgili
kararlar almak için
ofisine girmek isteyen
bir bürokrata
hareket etmeyeceğim
yolundan çekilmeyeceğim
polis gözaltı tehdidi ile buyurana dek
veya belki o zaman dahi çekilmeyeceğim!


Yolunuzdayım,
Tüm gün yolunuzu kapıyorum,
İhtiyacım olduğu an elimde olan bu barikatı
kadınla dolduruyorum,
bu bariyeri her yolda peşimde sürüklüyorum,
istediğim an örebiliyorum bu duvarı,
mutlulukla yolunuzu kapayabildiğim,
ve onunla hayır diyebildiğim,
ve üstüne çiziktirilmiş özgürlük işaretleri yapıştırabildiğim,
ve binaların, şehrin sokaklarının çevresinde büyüyen
daha büyük duvarlara ekleyebildiğim.

Müşterileri, çalışanları, teslimat görevlilerini, hatta polisleri
yollarından döndürebilirim.
Sıradan biçimde güç sahibi olanları,
ofislerine hapsedebilir ya da dışarda tutabilirim.

Yolunuzda olabilirim.
Yolunuzdayım,
kendi yolumdayken.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder